25.- 26. deň Pergamon

28.09.2011, 14:34, dusan simko

Hneď ráno odchádzame z Pamukkale. Nedarí sa nám stopnúť auto a tak nasadáme na autobus. V najbližšom meste sa dáme vyhodiť na stanici. Odtiaľ putujeme niekoľko metrov na výpadovku. Napriek tomu, že je nedeľa ráno, chodí dosť aut, no sú plne obsadené a žiadne nechce zastať. Najlepšie na tom je, že cestári tesne pred nami zatarasili cestu závorami a odklonili dopravu. A tak sa presúvame na vedľajšiu cestu. Tu do niekoľko minút stopneme kamión.

Dnes by sme chceli zakotviť niekde pri mori a zostať tam pár dni. No cestou stopneme chlapíka a ten má namierené do Pergamonu. Je to malé mestečko na kopci ktorého sa týči Akropola. Keďže sme prišli podvečer, pokúsili sme sa nájsť nejaké ubytovanie. Náš stop nás odvezie k hotelu kde nám z 90e urobili ponuku, ako pre nás 70e, úúúha aj tak trošku moc. Nasadáme znovu do auta a vezieme sa do centra. Ujo nám ukazuje penzión. Cena za noc pre dvoch 50lír, kúpeľna je spoločná. Chvíľku váhame, dohadujeme sa a rozhodneme sa, že sa to pokúsime ešte zjednať. Keď sa vrátime, naša izba je už obsadená. Recepčný nás zoberie do druhej, väčšej s kúpeľnou a WC na izbe, ale cena je už 75lír. Vysvetlíme mu, že to je veľa a keď sme už na odchode chlapík nás zastaví aaaa izba je naša s raňajkami za 50lír.

Na druhý deň chceme ísť na Akropolu. Je to pekný stupák, ale dá sa tam dostať aj autobusom. No keď sa dozvedáme výslednú sumu celého toho výletu, len ťažko preglgneme a vzdáme to. 30e je celkom dosť, až taký fanúšikovia histórie nie sme. Druhá vec a celkom podstatná je, že nás začínajú trápiť naše bruchá. Nejak to v nich ožíva. Bolesť, prehánky,... nie, nie na Akropolu sa nejde. A tak si ju aspoň fotíme z dola.

Odchádzame teda z mesta a ideme k moru. Do Ayvaliku sa dostávame poobede. Kamionista, ktorý nás zobral nás hodil trošku ďalej ako by sme si to priali a tak sa snažíme stopnúť čosi späť. Nedarí sa nám. Rozhodneme sa preto pre autobus. Samozrejme autobusár alebo skôr vyberač peňazí, pravá ruka autobusára zbadal turistov a tak cena za 3km je 5lír. Nedáme sa a začneme sa hádať. Normálne za cestu do 20km sme platili 2,50líry. On si melie svoje po turecky, my svoje po slovensky. Sme ochotný zaplatiť, no 5lír je prehnaná suma. Povieme mu, že mu dáme 2líry. Nechce. Stále ukazuje 5ťku. A tak rozhodnutí isť von sa postavíme, no nechce zastaviť. Stále ukazuje, že chce peniaze. Skúsil to na nás s políciou, ktorú sme míňali, no keď sme mu povedali, že nech ich zavolá, samozrejme nechcel. Keď sa už dostávame skoro na naše miesto zastaví a vyhodí nás. Kričíme za ním, núkame mu peniaze, no on sa ani neotočí. Ako dobre pomyslíme si a kráčame popri ceste ďalej. Hneď na to nám bez stopovania zastaví kamiónista. Opýta sa či chceme zviesť. Samozrejme, že chceme. Je to síce už len nejaký 1 km, ale je to lepšie ako šlapať. Na pláži sme samí. Je to pláž, ktorá patrí k hotelu. Sú tam lehátka, slnečníky, prezliekareň a dokonca aj sprcha. Hneď ideme do vody. Vo vode sme len chvíľku, lebo je veľmi studená. Väčšinu dňa sa už len vyvaľujeme na lehátkach. Večer postavíme stan rovno na pláži v menšom závetrí. Fúka studený a silný vietor. Madrace z lehátok dáme pod stan, stan spevníme kameňmi a spokojne si líhame spať.

« Späť

Diskusia: "25.- 26. deň Pergamon"