Krátke správy

20.11.2011 - noc nás zastihla na ceste a tak prespávame vonku. Noc bola ok, ale ráno taká hmla, že sme nevideli na pár metrov. Na dialnici sa zaradujeme za skupinu aut a takto prechádzame v 40 kilometrovej rýchlosti až do Delhi, hlavného mesta indie.

19.11.2011 - dorazili sme do Agry v správny čas. Dnes je sviatok a Taj Mahal si môžme pozreť ZADARMO. Iba raz v roku a to práve dnes. Nečakali sme to a tak nás to teší dvojnásobne. Ušetrili sme 15 eur :)

10.11.2011- mame za sebou prvych 500km na motorke, 2 defekty, problem s olejom, odpadnuty klakson ale sme tu na indicko- pakistanskej pusti.

6.11.2011 - Udaipur je krasny. Niekolko palacov, v ktorych este donedavna byvali skutocny maharadzovia. Ale po pamiatkach sa nam velmi nechce chodit a tak len chilujeme a uzivame atmosferu mesta. Pri prechadzkach narazime aj na krasnu motorku royal enfield. cena nieje vysoka, ale rozhodneme sa este pockat. No napriek tomu, mame pocit ze sme sa zamilovali!!!

5.11.2011 - V Bombayi zostavame menej ako 24 hodin, jednoducho stacilo. Ideme sa presunut opat autobusom do dalsieho statu (Rajastan) konkretne do mesta rozpravkoveho mesta Udaipur..Caka nas osemnast hodinova cesta, no bus by mal byt celkom pohodlny. To sme si aspon mysleli az dokym sme niezistili ze mame uplne posledne sedadla. bez moznosti sklopenia. Ak sa sklopia ti pred nami, pravdepodobne tu zahynieme. Stale viac v nas silnie nutkanie kupit motorku.

4.11.2011 - Hluk, vela ludi, chaos na uliciach, smrad a kozie stada ustajnene hned pri domoch v centre mesta = BOMBAY !!!

3.11.2011 - odchadzame z Hampi smer Bombay. Kedze nemame rezervacku na vlak, musime ist busom. Trinast hodin v buse, snad to dako vydrzime. Uz dlhsie sa pohravame ale s myslienkou, dokoncit cestu po indii na motorke..

1.11.2011 - v Hampi je neskutocne vela hinduistickych chramov- teda skor ruin na tak malu dedinu. Dnes sme ich par pobehali na bicykloch.  Podvecer sme isli k rieke chytat ryby aaaaa podaril sa Duskovi unikatny kusok, skoda ze si ju nemame kde spravit. V Hampi je zakazane jest maso alebo ryby. Zajtra pojdeme do 4km vzdialenej dedinky a tam si na nej pochutime. Mnam.

30.10.2011 - po 7hodinovej ceste vlakom prichadzame do flinstovnovskej dediny Hampi. Vsade obrovske okruhle skaly, nadhera.

29.10.2011 - stravili sme noc na vlakovej stanici spolu s desiakami po zemi spiacich indov, pobehujucimi potkanmi a svabmi.

23.- 28.10.2011 - skoro tyzden sme stravili v Goa. Brazdili sme na motorke ci skutry indicke cesty popri krasnych pieskovych plazach, uzasnom mori.  Az na vela turistov velmi prijemne miesto.

17.10.2011 - Vrátili sme sa späť na pobrežie arabského mora do mesta Mangalore. Na krásnej piesočnatej a viac menej pustej pláži s úžasne teplou vodou a brutálnymi vlnami sme sa dosýta vyblaznili.

15.10.2011 - Do druhého najväčšieho mesta Karnataky do Mysuru sme sa išli pozreli na krásne vysvietení Maharadžov palác. Nenechali sme si ujsť ani pár neďalekých historických pamiatok ako sultánov palác, veľmi starý moslimský chrám, cintorín známych Maharadžov, Sultánov,...  sledovali sme  šamana pri jeho práci a omývajúcich sa indov v rieke.

13.10.2011 - sme v horskom mestecku Madikeri. Dnes navsteva tibetskeho klastora {prekvapivo niekolko tisic kilometrov od Tibetu} a len tak sa flakat po okoli.

12.10.2011 - Odchadzame z Mahe. Na 6. krat sa nam podari nastupit do autobusu. Tie predchadzajuce bud boli plne alebo nas nechceli zobrat s ruksakmi. Sedime hned za vodicom. Vodicom? Nie nie, to nieje vodic, to je psychopat!!! Predbieha do zakrut, cez plnu ciaru, auta, motorky, rikse. Truby viac ako netrubi. Ide strasne rychlo, vobec mu nevadi ze cesta je uplne rozje.. bita. Po troch hodinach v jeho rukach dakujeme bohu ze sme to prezili!

11.10.2011 - Pekna dedinka??nie nie smradlava diera. Nic k videniu, vela spiny a smradu. Jedine pozitivum - alkohol bez dane. Tak to je dovod, preco je tu na jednej ulici 11 obchodov prave s alkoholom? mmm kupujeme flasu Bacardi za 6 eur a k tomu este dve piva aby sme to tu prezili.

10.10.2011 - Aklimatizaciu v Kochi mame za sebou, mozeme pokracovat v cestovani po Indii smerom na sever. Dalsia zastavka Mahe. Ma to byt pekna dedinka s peknou plazou. Tak podme sa pozriet co to tam maju.

6.10.2011 - India nebola pre nas az taky velky sok ako sme cakali. Niesme sokovani, ale aklimatizaciu predsa len potrebujeme. Tri dni zostavame vo Fort Kochi, v malej rybarskej dedine, kde okrem velkych cinskych rybarskych sieti nieje takmer nic. Je tu horuco. Dusno. Strasne vlhko!

4.10.2011 - O druhej hodine rannej s jednohodinovym meskanim sa nase lietadlo odlepuje od tureckej zeme a vzlietame smer India !!!

30.9.2011 - Na Indickej ambasáde nám najskôr chceli dať iba trojmesačné jednovstupové víza (klasické ako dostáva 80% cestovateľov). Potom sme sa snažili ich presvedčili, aby nám dali pol ročné multivstupové, čo nechceli. Súhlasili s polročnými dvojvstupovými pod podmienkou, že budeme mať nepálske víza. Nepalské víza sme vybavili a nedali sme sa odbyť. Skúsili sme to ešte raz. Vytiahli sme na nich aj Bangladeš. Okúňali sa, no nakoniec .... MÁME ICH!!! Jupííííííííí

26.9.2011 - Včera sme prišli do Pergamonu s úmyslom pozrieť si rímsku Akropolu. Minimálna cena za ktorú sa tam môžme z mesta dostať je ale 30 eur, čo sa nám zdalo naozaj dosť za trosky a ruiny. Až taký archologicky fanúšikovia niesme. Dvíhame kotvy a ideme radšej do neďalekého Ayvaliku na pláže a blízske ostrovy.

25.9.2011 - Vďaka paraglajdingu sa nám naskytol pohľad na Pamukkale z vtáčej perspektívy. Pamukkale bolo fajn, ale dych nám nevyrazilo. Mysleli sme, že sa v pôvodných jazierkach bude dať kúpať, no nedalo sa a všade bolo plno turistov.

16.9. 2011 - Týždeň v znamení vybavovania víz a ničnerobenia je za nami. Víza máme, nič nerobenia tiež bolo dosť. Batohy dávame znova na chrbát a ideme do tureckého vnútrozemia. Kappadokia tras sa!

11.9.2011 - Prvé kroky na ázijskom kontinente, prvé kúpanie v mori, dokonca aj prvá hnačka úspešne za nami :) Zdraví Vás Dušan a Jana z Istanbulu !!!

6.9. 2011 - po pár hodinách v Skopje stačilo. Meste nič moc, všade veľa prachu, všetko drahé. Dvíhame kotvy smer Bulharsko - Sofia.

4.9.2011 - celkom pohodlne, dvoma stopmi sme sa dostali od miesta kde sme spali až do slovenskej dediny v srbsku menom Selenča. Pijeme srbdké pivko a rozmýšlame, čo sme tu vlastne chceli ... :)

1.9.2011 - rano ideme kupit novy pocitac. Casovu stratu dobehneme tym, ze sa nechame Jankynou sestrou a jej priatelom odviest z B. Bystrice na koniec Zvolena - smer Krupina. Palec na ceste prvy krat dvihame  v case 10:17 - CESTA OKOLO SVETA MOZE ZACAT!!!

30.9.2011 - uz je to takmer tu! posledne pripravy, posledne veci idu do batoha, posledne kopirovanie do pocitaca a zrazu puk praaask!!! Janka si sadla na pocitac, ktory som rozumne polozil na operadlo gauca. Displej prasknuty, tretina je cierna. Tak tento pocitac si so sebou vziat nemozeme. Keby sme boli povercivi, tak po horucke den pred startom a tomto, co sa stalo dnes asi nikam nejdeme, ale nie sme.

29.08.2011 - cesta sa ešte ani nezačala a už sa to komplikuje, Janka dostala okrem cestovnej aj tu ozajstnu horúčku, pre oslabenú imunitu nemôže absolvovať posledné očkovanie, štart sa odkladá na 1.9.2011

23.08.2011 - cestovná horúčka začína stúpať, do odchodu zostáva už len jeden týžden!